Podívejte se na ukázky, jak a podle čeho jsme udělali poslední rozhodnutí, jestli uskutečníme ziskový obchod na burze. Druhý díl článku.
3 příklady, jak vstupovat a vystupovat do obchodů díky Order Flow Chart
V prvním díle článku jsme mluvili o důležitosti informací o objednávkách a představili nástroj (vizualizaci) Order Flow Chart. Dnes vám ukážeme 3 konkrétní příklady, kdy jsme využili strukturálních prvků Market Profile s našimi formacemi Price Action a použili Order Flow Chart k jemnému načasování vstupů na předem definovaných cenových hladinách.
První příklad
První příklad pramenil z analýzy trhu pomocí Market Profile.
Po testu ceny do oblasti historického supportu se vytvořil 2x silný nákupní výběžek. Celkově profil vypadal vybalancovaně a tak jsme měli nalazení vstupovat do long obchodů. Cenové hladiny, které nás zajímaly, bylo POC profilu se silnými nakupujícími a také VAL tohoto profilu.
Pak už stačilo jen sedět u monitoru a čekat, až se cena k těmto hladinám přiblíží a sledovat pozorně OFC. V tomto konkrétním obchodě jsme využili jednu z našich vstupních technik z OFC, založenou na filtrování velkých objednávek. Tuto techniku včetně řízení pozic vyučujeme v našem semináři Market Profile® - Vrchol tradingu.
Na ilustraci níže můžete vidět OFC pro trh futures na euro (6E), kde je použitý filtr, pro objednávky větší než 20 kontraktů. Vizualizace nám tedy zobrazí pouze obchody s 20 a více kontrakty. Na trhu 6E představuje 20 kontraktů slušnou velikost. Jen pro představu 20 kontraktů představuje nominální hodnotu 2,5 milionu EUR. Takovou objednávku do trhu neumístí malý retailový obchodník.
Na ilustraci je vidět, jak při prvním testu POC byly zrealizovány velké objednávky. My jsme čekali na splnění podmínek našeho vstupního signálu. Ty se naplnili o něco později a v mezičase bylo ještě vidět, jak se v těsné blízkosti POC zobchodovali další velké objednávky. To bylo další potvrzení nákupního apetitu.
Po splnění vstupních podmínek jsme do obchodu vstoupili, zadali stop loss a ziskový cíl a čekali na vyplnění jednoho z nich. Síla nakupujících se potvrdila a za několik hodin byl dosažen náš ziskový cíl.
Druhý příklad
Druhý příklad těží také ze struktury Market Profile.
Tentokrát jsme se soustředili na oblast prodejního výběžku, který navíc vzniknul na úrovni VAH předchozího profilu, což celou oblast rezistence posilovalo.
Čekali jsme tedy, jestli cena znovu bude do této oblasti testovat. V takovém případě bychom hledali na OFC některý z našich vstupů. Test přišel hned další den. Na 30 minutovém OFC se u High pohybu vytvořili 2 objemové Nody na podobné ceně. To je jeden ze setupů, který vyučujeme na našem semináři a tak jsme na jeho základě zadali obchod. Tentokrát jsme museli být více trpěliví než jindy, protože cena rotovala poblíž high ještě 1,5 hodiny po vstupu.
Trochu klidu nám dodalo to, že se okolo hladiny vstupu vytvářeli další objemové nody. Po výprodejové svíčce ze 14:30 přišel ale očekávaný pohyb níže a do večera už byl dosažen ziskový cíl definovaný na základě Market Profile.
Třetí příklad
Poslední příklad využití OFC byl založený na situaci, kterou nám připravil 1 denní graf Price Action.
Pomocí naší další vizualizace, Price Action, sledujeme Pivotové high a low, což jsou body, které vnímáme jako supporty / rezistence.
V našem konkrétním příkladě na trhu futures na japonský jen (6J) proběhl několika denní výprodej, který skončil Pivotovým low, ze kterého následoval poměrně slušný 3 denní růst.
Jelikož se v trhu okolo pivotového low ukázali reakční nakupující, tak jsme čekali na chvíli, kdy cena bude znovu k této cenové hladině testovat.
Test na sebe nedal dlouho čekat. Sledovali jsme intenzivně OF a po testu low viděli na 3 minutovém OFC grafu náš oblíbený setup 2 objemových nodů na stejné ceně. Jelikož jde o 3 minutový graf, tak je obchod skalpového charakteru. Vzhledem k tomu, že cílujeme u našich obchodů na poměr risku a zisku 1:1, tak jsme z tohoto skalpového obchodu vystoupili přibližně po 5 minutách s malým ziskem.
Co si z toho vzít?
Z výše uvedených příkladů jste mohli vidět, že Order Flow Chart se dá využít jak pro skalpové, tak pro dlouhodobější obchody.
Dlouho už používáme několik setupů z OFC, které vyučujeme na našem semináři. Pokud nejsme ochotni zadat do trhu předem objednávku typu limit, tak prakticky vždy sledujeme OFC, jakmile se cena přiblíží k cenové hladině, kterou nám připraví Market Profile nebo Price action. Na OFC potom čekáme na zformování jednoho z našich vstupních setupů a teprve potom vstupujeme do obchodu.
OFC je pro nás posledním nástrojem pro rozhodnutí, zda vstoupit nebo vystoupit z obchodu. Je to nástroj pro nejjemnější načasování vstupů a lze ho doporučit všem obchodníkům.