Market Profile a Price Action. Dvě metody, na kterých už přes 10 let stojí naše zisky. Stejně jako zisky tisíců z vás, absolventů našich kurzů a seminářů. Obě metody mají základ v samotné podstatě trhu, dá se tedy právem očekávat, že jako dobře namazaný stroj budou úspěšně fungovat i dál. Je tu ale jedno ALE…
Kvůli centrálním bankám a vládám států, které (a někdy dost nevyzpytatelně) intervenují na burze, aby podpořili ekonomický růst, se trhy mění. Pumpují do trhu velké množství peněz a ty pak přes pákové instrumenty používají fondy a nadnárodní společnosti – ceny akcií letí nahoru.
Naučte se tento fakt využít ve svůj prospěch. Už základní funkce metod Market Profilu a Price Action, které z objemu obchodů vychází, jsou vám k dispozici. Nicméně, přetlak peněz je tak velký, že je potřeba dívat se na něj z úplně jiného (nového) úhlu – úhlu likvidity. Co to likvidita je? Tímto termínem se na trhu označují ta místa, kde se nacházejí objednávky, které „velcí hráči“ potřebují k naplnění svých obchodů.
S novou metodou pracujeme sofistikovaně v Česku jako první
Metoda, která cíleně pracuje s likviditou trhu, není v ČR zatím téměř známá, jsme první, kdo ji v ucelené formě předává dalším traderům. Říkáte si „proč bych měl s likviditou pracovat? Co mi to přinese, když budu sledovat něco dalšího k tomu, co už sleduji“?
Odpověď je prostá. Dostanete se k novým příležitostem, získáte více ziskových tradů, čeká vás prokazatelně méně ztrát. Začnete se totiž na trh dívat z jiného úhlu pohledu. Z pohledu těch, kteří trh ovládají a plánují pohnout jím ještě předtím, než se tak stane.
Co to teda je likvidita? Vše osvětlí jednoduché příklady
Příklad první: Využití oblasti ztrát a stoplossů malých obchodníků, kteří na burze přicházejí o peníze. Pro tradery je to šance k dobrým nákupům a snadným ziskům. (shluky SL)
Většina obchodníků na burze dává své stop lossy, tedy úrovně, kde akceptují ztrátu pod důležité úrovně. Samozřejmě, pokud se těchto úrovní nachází více na jednom místě, tak se tam nachází i větší množství stoplossů.
Možná si říkáte, to už jsem někde slyšel, to přeci není nic nového. Víte ale přesně, jak tato fakta využít? Výše zmíněné úrovně vám totiž dají spoustu dalších informací, pokud se na ně začnete dívat z pohledu plnění objednávek institucí, respektive také stop lossů ostatních obchodníků.
Oblasti likvidity totiž slouží jako magnet, když se k nim trh přiblíží. Jak vidíte, můžete se dostat k velmi zajímavým příležitostem.
Příklad druhý: Falešné proražení a lákání retailu (malých obchodníků) na špatnou stranu trhu. (False breakout)
Ve spoustě knih a seminářů se tvrdí, že každý trend začíná proražením (breakout), čehož instituce opět bohatě využívají pro plnění svých objednávek na opačnou stranu trhu. Tuto situaci najdete na úvodním grafu článku. Pojďme si ji rozebrat podrobněji.
Na obrázku vidíte situaci, jak se USDJPY pohybuje do strany, aby pak udělal razantní proražení, vybral ztrátové pokyny nakupujících obchodníků a pustil tak instituce za nejlepší ceny do spekulace na short. Pak přichází poslední test a ideální vstup do shortu a následující dlouhý trend dolů s potenciálem více jak 200 pipů, což je až 44000 Kč na kontrakt při pětinovém riziku.
Vybral jsem dva příklady, likviditu ale využijete v mnoha dalších situacích na trhu. Napíšu o nich někdy příště, teď jen jejich seznam:
- Vyplňování oblastí likvidity – proti razantnímu pohybu a finální kapitulaci retailu.
- Nedokončená aukce (římsa).
- 4 fáze cenového grafu – konsolidace, trend, návrat do trendu, konsolidace.
- Oblasti s velkými a malými objemy obchodů a co to pro další vývoj znamená.
- Umísťování objednávek dle nabídky a poptávky z pohledu jejich realizace.
- Velké bloky objednávek ve vztahu ke grafu.
- A mnoho dalšího…
Soubor těchto oblastí, pochopení jejich fungování a jejich zapojení do strategií a obchodů přináší zcela nový koncept, který řeší mnoho institucí a bank traderů jako problém a který je pro nás zajímavá příležitost k zajímavým ziskům.
Na jaké trhy a typy obchodů lze novou metodu použít? Na jakékoliv. Na další informace a příklady jak je použít se můžete těšit v dalším článku nebo na připravovaném zbrusu novém webináři na toto téma.