Zajímá Vás trading? Řešíte nějaký problém? Získejte bezplatnou odpověď od profesionálních traderů.
Ptejte se
Zodpovězené otázky
Jak je to s range grafy?
Range grafy jsou brány včetně low či high ceny baru, např pro 1range u ES mám pro 1200 - 1201 range $1 ale beru ceny 1200, 1200.25,1200.50,1200.75 a 1201 což je 5 ticků.
Proč stoupá cena když víc lidí prodává než kupuje?
To, že je delta záporná a cena přesto roste - se stává poměrně často hlavně u méně likvidních trhů a musíte se na to nachystat.
Delta podle definice udává rozdíl v objemu obchdodů uzavřených za ask a za bid. Platí, že každý obchod se uzavře vždy pouze za jednu ze dvou cen: bid nebo ask.
Pokud za ask, tak to znamená, že nakupující akceptuje cenu, nabízenou prodávajícím, pokud je nakupujících hodně, tak tlačí cenu vzhůru.
Když za bid, tak je to obráceně - prodávajících je hodně, mají snahu prodat za každou cenu a podbízejí se nakupujícím snižováním ceny tak dlouho, až se síly vyrovnají a trh se dostane do kýžené rovnováhy.
Pokud se stane, že delta klesá - víc obchodů se udělá za bid. Kdyby by se jednalo o agresivní prodej, byl by přetlak prodávajících a cena by šla dolů. Pokud však cena pokračuje vzhůru, přestože delta klesá do mínusu, znamená to, že snaha prodávajících zatlačit ceny dolů (aby mohli později levněji koupit svoje pozice zpět) nestačí. Jinými slovy, prodávající to zkoušejí na stále vyšších úrovních, akceptují stále vyšší úroveň bid ceny (toho, co jsou ochotni zaplatit kupující).
Sami nejvíce preferujeme sledování delty a její divergence s cenou na důležitých, předem definovaných úrovních. Tam nám může delta napovědět o vstupu nakupujících nebo prodejců.
Jaké používáte pro vstupy typy objednávek?
Odpověď je z ranku chytré Horákyně – jak kdy. Pro intradenní obchodování jsou to ponejvíc objednávky typu market. I když na některé silné intradení úrovně stavíme objednávky typu limit.
Pro swingové obchodování používáme objednávky typu limit mnohem častěji, ale přesto preferujeme sedět u PC a sledovat, co se okolo cenové úrovně, zamýšlené pro vstup, děje.
Celkově je výběr typu objednávky pro vstup:
- o míře přesvědčení. To znamená, že když jde o silný cenový level (např. týdenní, měsíční), tak jsme ochotnější na něj umístit limitní objednávku.
- o agresivitě. To znamená, že jestli chci být v obchodě za každou cenu, tak použiji limitní objednávku. Pokud už jsem například v pozici a chci do pozice přidat, tak to učiním raději za market po potvrzení tokem objednávek.